LCS/MMSC: Το λάθος που πρέπει να αποφευχθεί

Εδώ και ένα διάστημα, πολλές ιστοσελίδες και ΜΜΕ του αμυντικού ρεπορτάζ (και όχι μόνο), προσπαθούν να μας περάσουν ότι το ΠΝ θα αγοράσει τις LCS που αποσύρουν οι ΗΠΑ ή θα ναυπηγήσει MMSC/HF2 φρεγάτες για να της δώσει το Αμερικανικό Ναυτικό 1-2 καταδρομικά κλάσης Ticonderoga.

Δεν είμαστε μέσα στο Υπουργείο, ούτε στα γραφεία του US Navy για να γνωρίζουμε εάν ισχύει, αλλά η διοίκηση του ΠΝ εάν ήξερε ότι αυτά τα πλοία θα βοηθούν την εθνική άμυνα και θα εξυπηρετούσαν τα συμφέροντα της χώρας, θα στήριζε και θα περνούσε την πρόταση των Αμερικανών πολύ νωρίτερα.

SOUTH CHINA SEA (Nov. 4, 2021) The Ticonderoga-class guided-missile cruiser USS Lake Champlain (CG 57) transits the South China Sea, Nov. 4, 2021. Carl Vinson Carrier Strike Group is on a scheduled deployment in the U.S. 7th Fleet area of operations to enhance interoperability through alliances and partnerships while serving as a ready-response force in support of a free and open Indo-Pacific region. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Tyler R. Fraser)

Οι επιτελείς του ΠΝ δεν ήθελαν αυτά τα πλοία, και δεν άλλαξαν γνώμη ξαφνικά. Η παραχώρηση Ticonderoga στο ΠΝ είναι ένα «όνειρο θερινής νυκτός», καθώς η συνολική επένδυση για ένα μόλις πλοίο, πιθανόν να κοστίσει όσο η προμήθεια των κορβετών του ΠΝ (περίπου 2 δις δολάρια). Δεδομένου ότι οι ΗΠΑ έχουν στόχο να φτάσουν έναν στόλο 350 πλοίων μέχρι το 2035, είναι κάτι παραπάνω από απίθανο να παραχωρήσουν τα Tico προς την Ελλάδα, που και να τα έδιναν δηλαδή, η Ελλάδα θα έπρεπε να αποσύρει 3-4 φρεγάτες, μόνο για να καλύψει τις ανάγκες του πλοίου σε προσωπικό, για να μη μιλήσουμε για τα 120 κελιά του πλοίου που θα πρέπει να γεμίσουν με ESSM (οι ΗΠΑ ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΟΥΝ ΤΟΝ SM-2), τους οποίους ESSM και δεν έχουμε, άρα θα πρέπει να αγοράσουμε. Τέλος ένα πλοίο με το εκτόπισμα του Tico, είναι ιδιαίτερα εύκολο να το πετύχει ακόμα και το πυροβολικό μάχης της Τουρκίας στο Αιγαίο, ενώ στην Ανατολική Μεσόγειο, το πλοίο θα πρέπει να αντιμετωπίσει διαρκείς επιθέσεις κορεσμού από την τουρκική αεροπορία, η οποία και κατά πάσα πιθανότητα θα καταφέρει να πλήξει, καθώς θα δέχεται ASMs από τα 60 χλμ, όπου ο ESSM θα είναι πρακτικά ένα μακρύτερο CIWS.

ATLANTIC OCEAN (Dec. 9, 2021) The Ticonderoga-class guided missile cruiser USS San Jacinto (CG 56) transits alongside the Nimitz-class aircraft carrier USS Harry S. Truman (CVN 75) during a replenishment-at-sea, Dec. 9, 2021. The Harry S. Truman Carrier Strike Group is on a scheduled deployment in the U.S. Sixth Fleet area of operations in support of U.S. national interests, security, and stability in Europe and Africa. (U.S. Navy Photo by Mass Communication Specialist Seaman Hunter Day)

Εάν το ΠΝ ήθελε πραγματικά τα Tico, και μπορούσε να τα συντηρήσει, θα το έκανε, τα στελέχη του ΠΝ που έχουμε μιλήσει στην πλειοψηφία τους ζητάνε από την ηγεσία να κλείσει το πρόγραμμα των FDI HN το συντομότερο, ώστε να κινηθούμε άμεσα για κορβέτες. Κανείς δεν θέλει πλοία που δεν μπορούν να πλεύσουν, κανείς δεν θέλει πλοία που δεν θέλει το ίδιο το USN και κανείς δεν θέλει το ΠΝ να λύσει τις ναυπηγικές ατέλειες των MMSC/LCS, και πάνω απ’ όλα: Εάν η στρατηγική σχέση με τις ΗΠΑ, επιβάλει μια κάποια μορφής επένδυση στην Αμερικανική οικονομία/βιομηχανία, ας μιλήσουμε για F-35 και νέα όπλα για τα F-16 Block 70/72 “Viper” της ΠΑ που έχουν ουσιαστικό ενδιαφέρον.

LCS-25, το Αμερικανικό Ναυτικό σταμάτησε τις παραγγελίες των LCS και σκοπεύει να δώσει τα εν λόγω πλοία στην ακτοφυλακή των ΗΠΑ για να καταδιώκουν εμπόρους ναρκωτικών.

Στο ενδεχόμενο που το ΠΝ επιλέξει τις LCS, έστω και σαν ενδιάμεση λύση, θα είναι το μεγαλύτερο λάθος στην σύγχρονη ιστορία του και θα πάει τον στόλο πολλά βήματα πίσω, κανένας μας δεν θέλει κακές σχέσεις με τον στρατηγικό εταίρο, όμως δεν γίνεται για συμμαχίες να ξεπουλάμε το εθνικό συμφέρον, το οποίο είναι και πάνω απ’όλα. Το συμφέρον μας ως Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι να κινηθούμε γρήγορα για νέες κορβέτες, οι οποίες θα πλαισιώσουν τις 3 FDI HN, που θα αποτελέσουν τον κορμό του ΠΝ τις επόμενες δεκαετίες. Εμείς συνιστούμε την επιλογή της Gowind 2500 της Αιγύπτου, που δίνει έμφαση στον ηλεκτρονικό πόλεμο, και αποτελεί ένα πλοίο το οποίο μπορεί να επιχειρήσει, τόσο σε κλειστές θάλασσες (Ερυθρά Θάλασσα), όσο και στην Ανατολική Μεσόγειο.

Νέες Κορβέτες για το ΠΝ (Γ’ Μέρος): Η βέλτιστη επιλογή και οι αξιόλογες προτάσεις

Array