Παρασκευή 29.03.2024

Τουρκική εταιρεία αποκαλύπτει νέο έργο SDV για Ειδικές Δυνάμεις

Του Tayfun Ozberk

Ο πρωταρχικός ρόλος του νέου σκάφους της KUASAR MARIN είναι να μεταφέρει το προσωπικό των τουρκικών ειδικών δυνάμεων στη ζώνη επιχείρησης στους τρόπους βυθισμένου/ημιβυθισμένου/επιφανειακού KM-STC10. Το STC σημαίνει Subsea Transfer Craft.

Για να μάθετε περισσότερα για το έργο και το σκάφος, το Naval News επικοινώνησε με τον κ. Noyan Kilinc, συνιδρυτή της εταιρείας. Σε δηλώσεις του, ο κ. Kilinc τόνισε ότι το KM-STC10 έχει κατασκευαστεί για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις RFI των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και ότι θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικού διαγωνισμού. Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα του έργου δεν έχει δημοσιοποιηθεί ακόμη από το τουρκικό Υπουργείο Άμυνας.

Απαντώντας σε ερώτηση του Naval News σχετικά με τη φάση ανάπτυξης, ο κ. Kilinc δήλωσε ότι είχαν διεξαχθεί εννοιολογικές μελέτες προκειμένου να παρέχονται χαρακτηριστικά ισοδύναμα με παρόμοια οχήματα σε όλο τον κόσμο.

Κατά την προκαταρκτική φάση του έργου. Έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές μελέτες μηχανικής και σκοπιμότητας,

  • Η αρχιτεκτονική του οχήματος έχει αναπτυχθεί,
  • Έχουν καθοριστεί υποψήφιες λύσεις συστήματος/εξοπλισμού,
  • έχουν δημιουργηθεί προκαταρκτικοί ορισμοί ολοκλήρωσης συστήματος,
  • Οι αρχικές συμφωνίες με τους επιθυμητούς συνεργάτες λύσεων και άλλες δραστηριότητες έχουν ολοκληρωθεί.

«Σε αυτό το σημείο, η διαδικασία σχεδιασμού παραγωγής μπορεί να ξεκινήσει κάνοντας προσαρμογές/προσαρμογές σχεδιασμού ως απάντηση στις πρόσθετες/ειδικές ανάγκες των πελατών», πρόσθεσε ο Kilinc.

Το KM-STC-10 θα ελέγχεται από δύο χειριστές και μπορεί να μεταφέρει έως και έξι άτομα ειδικών δυνάμεων. Ο κινητήρας ντίζελ και ορισμένα άλλα ευαίσθητα συστήματα θα βρίσκονται στο αμάξωμα υπό πίεση, ενώ το υπόλοιπο όχημα θα γεμίσει με νερό. Οι χειριστές και το προσωπικό ειδικών επιχειρήσεων του οχήματος θα συνδεθούν με ένα κεντρικό σύστημα αναπνευστικής υποστήριξης.

Ο κ. Kilinc αποκάλυψε επίσης ορισμένα από τα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά του σκάφους, λέγοντας: «Το όχημα θα μπορεί να παραδοθεί με πλοίο ή να πεταχτεί με αλεξίπτωτο από τον αέρα κοντά στην τοποθεσία επιχείρησης. Θα είναι σε θέση να διατηρήσει την αόρασή του στην επιχειρησιακή περιοχή λειτουργώντας σε ημι-βυθισμένη, κολύμβηση με αναπνευστήρα ή εντελώς υποβρύχια λειτουργία».

Το όχημα KM-STC10 θα περιλαμβάνει γυροσκόπιο, DGPS, σύστημα πλοήγησης DR, Ηλεκτρονικό χάρτη και ηχητικό σύστημα, καθώς και συσκευή επικοινωνίας VHF. Θα είναι εξοπλισμένο με κάμερα νυχτερινής όρασης τοποθετημένη στον εύκαμπτο ιστό, συσκευές θερμικής κάμερας και ένα σύστημα ενεργού σόναρ που κοιτάζει μπροστά στο κύτος.

Η KUASAR MARIN Engineering Inc. είναι μια εταιρεία σχεδιασμού και μηχανικής με έδρα την Κωνσταντινούπολη με κύρια εστίαση στην αμυντική και ναυπηγική βιομηχανία. Η εταιρεία δημιουργήθηκε από συνταξιούχους αξιωματικούς του Τουρκικού Ναυτικού που συνεισέφεραν στο έργο κορβέτας MILGEM. Η KUASAR MARIN εργάζεται επί του παρόντος σε έργα για τη φρεγάτα κλάσης Jinnah χωρητικότητας 3200 τόνων του Πακιστάν και το σκάφος περιπολίας ανοικτής θαλάσσης του Τουρκικού Ναυτικού.