Rafale M vs F/A-18E για το Ινδικό Ναυτικό

Με την αντίστροφη μέτρηση να έχει ήδη ξεκινήσει για να τεθεί σε λειτουργία το ινδικό αεροπλανοφόρο INS Vikrant τον Αύγουστο του 2022, το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό θα πραγματοποιήσει πτητικές δοκιμές του μαχητικού Rafale-Maritime (Rafale M) στο Shore Based Test Facility στο INS Hansa στη Γκόα στις 6 Ιανουαρίου και ως μέρος της δοκιμής του για την αναγνώριση το καλύτερο πολεμικό αεροπλάνο που ταιριάζει στο μεταφορέα 40.000 τόνων. Το IAC 1 εδρεύει στο ναυπηγείο Cochin και αυτή τη στιγμή υποβάλλεται σε εντατικές θαλάσσιες δοκιμές στην Αραβική Θάλασσα και στον Ινδικό Ωκεανό.

Σύμφωνα με αξιωματούχους που γνωρίζουν το θέμα, το μαχητικό Rafale-M θα υποβληθεί σε εντατική δοκιμή στην εγκατάσταση άλματος σκι 283 μέτρων στο INS Hansa για σχεδόν 12 ημέρες για να αξιολογηθεί εάν το μαχητικό αεροσκάφος είναι το καταλληλότερο για το IAC-1. Το μαχητικό Rafale M είναι το κύριο αεροσκάφος του γαλλικού αεροπλανοφόρου Charles De Gaulle και έχει επίσης δείξει τη διαλειτουργικότητά του με τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα το 2008.

Rafale M

Το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό σχεδιάζει επίσης να δοκιμάσει το αμερικανικό μαχητικό F-18 Hornet στις ίδιες εγκαταστάσεις, προφανώς τον Μάρτιο ως εναλλακτική επιλογή του μαχητικού Rafale-M. Το Boeing F-18 είναι ένα δοκιμασμένο μαχητικό πολλαπλών ρόλων βασισμένο σε αερομεταφορέα για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ και έχει εκτελέσει επιχειρήσεις κρούσης στον Πόλεμο του Κόλπου το 1991 και σε όλους τους πολέμους των ΗΠΑ έπειτα. Ενώ το Ινδικό Ναυτικό λειτουργεί δύο μοίρες MiG-29K στο μοναδικό του αεροπλανοφόρο INS Vikramaditya, το ρωσικό αεροσκάφος αντιμετωπίζει προβλήματα συντήρησης και διαθεσιμότητας ανταλλακτικών, οπότε η αντικατάσταση του κρίνεται επιβεβλημένη ανάγκη.

Το LCA-M του DRDO βρίσκεται ακόμα στο στάδιο ανάπτυξης με δύο μονοκινητήρια μαχητικά επίδειξης να δοκιμάζονται πτήσης από το INS Vikramaditya και τη μονάδα δοκιμών με βάση την ακτή με έδρα τη Γκόα για την παροχή εισροών στο τελικό μαχητικό μεταφορέα με διπλό κινητήρα στο μέλλον. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Αεροναυτικής Ανάπτυξης, η πρώτη δοκιμή πτήσης του γηγενούς μαχητικού διπλού κινητήρα αναμένεται πριν από το 2026 και η εισαγωγή στο Ινδικό Ναυτικό πριν από το 2031.

F/A-18E Super Hornets

Ενώ η απόφαση για το ποιο μαχητικό θα ηγηθεί το IAC-1 θα βασίζεται στις δοκιμές πτήσης, το γεγονός είναι ότι το Rafale M είναι ελαφρύτερο και μικρότερο στο πλαίσιο του F-18 και έχει μεγαλύτερη γροθιά από το αμερικανικό ομόλογό του όσον αφορά τον αέρα μεγαλύτερης εμβέλειας. σε πυραύλους αέρα και πυραύλους αέρος προς ξηρά. Οι ειδικοί της Ναυτικής Αεροπορίας λένε επίσης ότι θα χρειαστούν δομικές τροποποιήσεις στο IAC 1 για να τοποθετηθεί το F-18 στον ανελκυστήρα για να μεταφέρει το μαχητικό από την κρεμάστρα στο κατάστρωμα πτήσης παραπάνω λόγω του συγκριτικά μεγαλύτερου πλαισίου του.

Καθώς το IAC -1 αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία ως INS Vikrant στις 15 Αυγούστου 2022, το 75ο έτος της ανεξαρτησίας της Ινδίας, από τον Πρωθυπουργό Narendra Modi, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το Ινδικό Ναυτικό να ζητήσει από τους Γάλλους κατασκευαστές του αεροσκάφους να μισθώσουν τέσσερα με πέντε Rafale -M το 2022, ώστε το αεροπλανοφόρο να τεθεί σε λειτουργία. Η Ινδία διαθέτει ήδη μια μονάδα εκπαίδευσης πτήσεων συντήρησης του Rafale στην αεροπορική βάση Ambala. Οι αεροπόροι του Ναυτικού θα εκπαιδευτούν στο INS Hansa.