ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ - 02/11/2021. Συντάκτης: Defendia Newsroom
Αμυντικά μίντια, think tanks, κριτικοί, σκεπτικιστές και ναυτικοί σχολιαστές έχουν δηλώσει ότι οι φρεγάτες κλάσης FFG-62 Constellation του νέου Ναυτικού των ΗΠΑ, η αντικατάσταση των αξιοσέβαστων φρεγατών κλάσης Oliver Hazard Perry, θα πρέπει να διαθέτουν σύστημα κατακόρυφης εκτόξευσης 48 Mark 41 (VLS). ) κύτταρα σε σύγκριση με τα απαιτούμενα 32 κελιά.
Αυτοί οι σχολιαστές αναφέρουν ότι με την απόσυρση παλαιών καταδρομικών και αντιτορπιλικών εξοπλισμένων με ραντάρ AEGIS, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ θα έχει έλλειψη κυψελών VLS για να αντιμετωπίσει τις απειλές ομοτίμων κρατών και ότι απαιτείται περισσότερη πυραυλική ισχύς μέσω περισσότερων κυψελών VLS ανά νέα φρεγάτα.
Η έκθεση των Υπηρεσιών Ερευνών του Κογκρέσου (CRS) που ενημερώθηκε στις 19 Οκτωβρίου 2021 για τη φρεγάτα FFG-62 ανέφερε ότι: “Το Ναυτικό άρχισε να προμηθεύεται φρεγάτες κλάσης Constellation (FFG-62) το FY2020 και θέλει να προμηθευτεί συνολικά 20 FFG-62. Το Κογκρέσο χρηματοδότησε το πρώτο FFG-62 το FY2020 με κόστος 1.281,2 εκατομμύρια $ (δηλαδή, περίπου 1,3 δισεκατομμύρια $) και το δεύτερο το FY2021 με κόστος 1.053,1 εκατομμύρια $ (δηλαδή περίπου 1,1 δισεκατομμύρια $).Ο προτεινόμενος προϋπολογισμός του Ναυτικού για το FY2022 απαιτεί 1.087,9 εκατομμύρια δολάρια (δηλαδή, περίπου 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια) για την προμήθεια του τρίτου FFG-62 και 69,1 εκατομμύρια δολάρια προκαταβολής προμήθειας (in advance procurement, AP) για το τέταρτο και το πέμπτο FFG-62, τα οποία έχουν προγραμματιστεί για προμήθεια σε ένα ή περισσότερα δημοσιονομικά έτη”.
Συγκριτικά, το CRS κυκλοφόρησε μια έκθεση αντιτορπιλικών κλάσης Arleigh Burke DDG-51 την ίδια ημέρα (19 Οκτωβρίου 2021) που ανέφερε το κόστος του DDG-51: “Όταν προμηθεύονται με ρυθμό δύο ανά έτος, τα DDG-51 κοστίζουν περίπου 2,0 δισεκατομμύρια δολάρια το καθένα. Λόγω των μειωμένων οικονομιών κλίμακας παραγωγής που θα συνέβαιναν με ρυθμό παραγωγής ενός πλοίου ετησίως, το ένα DDG-51 που ζητήθηκε για προμήθεια το FY2022 έχει εκτιμώμενο κόστος 2.401,7 εκατομμυρίων $ (δηλαδή περίπου 2,4 δισεκατομμύρια $)”.
Τα DDG-51 Flight I και II έχουν 90 κελιά Mark 41 Vertical Launch System (VLS) ανά αντιτορπιλικό, ενώ τα Flight IIA και Flight III Arleigh Burkes έχουν 96 κύτταρα VLS. Η φρεγάτα κλάσης FFG-62 Constellation με 32 κυψέλες VLS έχει περίπου τη μισή ισχύ πυραύλων Mark 41 από ένα πρώιμο DDG-51, χωρίς να περιλαμβάνει τους ξεχωριστούς εκτοξευτές 16 Naval Strike Missile (NSM) της φρεγάτας στα πλοία. Επομένως, μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι μια φρεγάτα FFG-62 έχει 48 πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς όταν περιλαμβάνονται οι 16 NSM.
Ωστόσο, η διαδικτυακή συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τον πραγματικό αριθμό κυψελών Mark 41 VLS, όχι τον αριθμό άλλων πιθανών εκτοξευτών πυραύλων στο FFG-62 (όπως ο εκτοξευτής Mark 49 Rolling Airframe Missile και οι 16 εκτοξευτές NSM). Η έκθεση φρεγάτας FFG-62 του Οκτώβρη του 2021 του CRS παρείχε την απάντηση του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και τα αποφασιστικά στοιχεία σχετικά με τον καθορισμό 32 κυττάρων VLS ανά νέα φρεγάτα αντί για τα προτεινόμενα 48.
Σύμφωνα με μια έρευνα του Ναυτικού των ΗΠΑ πάνω στη δυνατότητα επέκτασης των κελιών της FFG-62 από 32 σε 48, η αναφορά αποφάνθηκε:
“Για να αναπτυχθεί από ένα VLS 32 κυψελών σε ένα VLS 48 κυψελών απαιτείται αύξηση του μήκους του πλοίου με μια μικρή αύξηση της δέσμης και περίπου μια αύξηση κατά 200 τόνους στη μετατόπιση πλήρους φορτίου. Αυτό θα απαιτήσει αλλαγή μεγέθους του πλοίου, επανεξέταση των αναλύσεων σταθερότητας και θαλάσσιας διατήρησης, και προσαρμογή των υπηρεσιών του πλοίου για να φιλοξενήσουν τα επιπλέον 16 κύτταρα VLS. Μια τέτοια αλλαγή θα καθυστερούσε άσκοπα τον σχεδιασμό λεπτομερειών προκαλώντας σημαντική αναστάτωση στα σχέδια των πλοίων. Ιδιαίτερα τα σχέδια μικρότερων πλοίων. Οι πιθανοί ανταγωνιστές έχουν ήδη ολοκληρώσει τα εννοιολογικά τους σχέδια και συμμετέχουν στον διαγωνισμό Detail Design and Construction με σχέδια πλοίων που θα φιλοξενούν 32 κελιά. Το κόστος εκτιμάται ότι θα αυξηθεί μεταξύ 16 εκατομμύρια και 24 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο. Αυτό περιλαμβάνει κρούσεις πλοίου και πρόσθετες κυψέλες VLS”.
“Σε σύγκριση με ένα κόστος προμήθειας μονάδας πλοίου FFG-62 περίπου 900 εκατομμυρίων δολαρίων, η παραπάνω εκτιμώμενη αύξηση από 16 εκατομμύρια δολάρια έως 24 εκατομμύρια δολάρια θα ισοδυναμούσε με αύξηση του κόστους προμήθειας μονάδας κατά περίπου 1,8% έως περίπου 2,7%”
Πηγή: Naval News